داستان کانگورو

داستان کانگورو، آژانس فول سرویس دیجیتال مارکتینگ

آژانس فول سرویس دیجیتال مارکتینگ کانگورو از شهریور ماه سال ۹۵ متولد شد. ما از دوران دبیرستان‌مان علاقه‌مند به دنیای دیجیتال شده بودیم. حدود سال‌های ۸۱-۸۲ که با وبلاگ نویسی در بلاگ‌فا شیفته‌ی دنیای تکنولوژی شدیم، با اضافه کردن امکانات جدید به قالب وبلاگ‌هایمان به طراحی وب و برنامه‌نویسی علاقه‌مند شدیم و کم‌کم به ایده‌های مختلف در دنیای کسب و کارهای نوپا و استارتاپی فکر کردیم. ما به عنوان دو دوست و دو همکار سابقا در صنعت تبلیغات آنلاین در آژانس تبلیغاتی Anetwork هر دو روی آخرین متدهای تبلیغات آنلاین کار می‌کردیم. یکی از ما جنبه‌ی تکنولوژی‌های روز و دیگری جنبه‌ی کسب و کار و ارتباط با سایز بیزنس‌های آنلاین را دنبال می‌کردیم. آخرین مدل‌های تجاری که در صنعت دیجیتال مارکتینگ در دنیا مورد استفاده قرار میگرفت به دقت توسط ما زیر ذره‌بین می‌رفت و بررسی می‌شد. هر دوی ما در طول ۵ سال قبل از متولد شدن کانگورو، این صنعت را از دید تکنولوژیک و بیزنسی مانیتور می کردیم. تا زمانی که از ابتدای سال ۹۵ ایده‌ی پلتفرم نیتیو ادورتایزینگ یا تبلیغات همسان در ذهنمان شکل گرفت و در جلسات متعدد با مدیران و بعضا سرمایه گذاران پخته و پخته‌تر شد.

ما برای شروع کار چند نفر برنامه نویس حرفه‌ای برای توسعه‌ی سمت سرور و سمت کلاینت استخدام کردیم و اینطور بود که کانگورو به یک تیم ۴ نفره تبدیل شد. ۴ نفری که هر روز با شوق برای پلتفرمی کار می‌کردند که با بهره بردن از تکنولوژی بتواند نیاز کسب و کارها برای معرفی و تبلیغات در فضای وب را مرتفع کند.

کانگورو از کجا آمده؟ چرا اسمش شده Congoro؟

کانگورو یا بهتر بگویم Congoro در واقع از مخفف دو کلمه ساخته شده است: Content به معنای محتوا، و Graph به معنای گرافی که هر کدام از نودهای آن یک وب‌پیج است. ایده‌ی اصلی ما این بود که برای نمایش و پیشنهاد محتواهای مرتبط به محتوای وب پیجی که کاربر آن را مرور (browse) می‌کند باید تمام وب‌پیج‌های فارسی را کرال کنیم و از طریق Natural Language Processing و Machine Learning بفهمیم میزان ارتباط هر کدام از وب‌پیج‌ها باهم چقدر است. و در مرحله بعد در هر صفحه از وب تبلیغاتی را که بیشترین ارتباط معنایی با آن صفحه را دارند به کاربر نمایش بدهیم.

مخفف این دو کلمه یعنی content و graph ما را به کلمه‌ی congra رساند. بلافاصله یاد موجود دوست‌داشتی سرزمین استرالیا افتادیم و گفتیم چه بهتر که نام این بیزنس نامی باشد که به خود در ذهن‌ها تصویرسازی و مجسم می‌شود. می‌دانستیم می توانیم با این اسم لوگوی زیبایی داشته باشیم که همه‌جا به خوبی خودش را نشان می‌دهد. ضمنا کانگورو به چالاکی و چابکی نیز معروف است که نشان‌دهنده‌ی استارتاپی سرحال با پیشرفتی سریع بود و هست.

ادامه‌ی داستان کانگورو

تیم ما بعدها با تشکیل دپارتمان ارتباط با مشتریان و بازاریابی بزرگتر شد و به ۱۰ نفر رسید. کانگورو در آن زمان یک پلتفرم قدرتمند برای ارائه سرویس تبلیغات همسان در وب بود. ما مستقیما در وبسایت هایی مثل tasnimnews.com ، afkarnews ، rokna ، fararu ، و بسیاری دیگر از وبسایت‌های مطرح کد نمایش تبلیغات همسان داشتیم و روزانه بیش از ۶۰ میلیون بار تبلیغات کانگورو نمایش داده می‌شد.

در همان زمانی که ما طبق پلن از پیش تعیین شده میخواستیم میزان نمایش روزانه‌ی تبلیغات خود را به بیش از ۱۵۰ میلیون ایمپرشن روزانه برسانیم متاسفانه سرمایه‌گذار ما از عهده تعهدات مالی‌اش بر نیامد و این قرارداد بین کانگورو و سرمایه‌گذار ملغی شد. همین موضوع موجب شد ما تمام توان را بکار بگیریم تا کانگورو را در مرحله اول حفظ کنیم. مشکلات مالی متعدد باعث شده بود تیم‌مان به اجبار کمی کوچک شود، اختلافاتی بین کوفاندرها بوجود بیاد و بعضی از رسانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت‌ها از جمع نمایش‌دهندگان کانگورو خارج شدند.

در اواسط سال ۹۷ با توافقی که بین ما شکل گرفت بهرام شمشیری که مدیرفنی کانگورو و هم‌بنیان‌گذار ما بود از کانگورو خارج شد و سهامش را واگذار کرد. بعد از جدایی او کانگورو با تغییراتی استراتژیک از یک پلتفرم تبلیغات نیتیو به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شد تا بتواند علاوه بر ارائه دادن سرویس تبلیغات همسان، سایر خدماتی را که مشتریانش نیاز داشتند به آنها ارائه دهد.

آژانس فول سرویس یا Boutique Agency

ما بیش از ۲ سال است که در کانگورو به عنوان یک آژانس فول سرویس دیجیتال مارکتینگ یا Boutique Agency سرویس‌های مختلفی را برای مشتریان محدود خود ارائه می‌دهیم. شاید یکی از بزرگترین تفاوت‌های یک بوتیک ایجنسی با یک پلتفرم تبلیغاتی این باشد که ما در بوتیک ایجنسی بیشتر از ۱۰ مشتری در طول سال نمی‌گیریم تا بتوانیم به این تعداد محدود از مشتریان بهترین سرویس‌ها را ارائه دهیم. در حالی که در پلتفرم‌های تبلیغاتی، ورود مشتری کاملا آزاد است و با یک ثبت نام و شارژ حساب می‌تواند از خدمات پلتفرم استفاده کند. اینکه پشتیبانی با چه ظرفیت و چه کیفیتی انجام شود در پلتفرم‌های تبلیغاتی جای بحث و بررسی بسیار دارد.

سرویس‌های کانگورو به عنوان یک آژانس فول سرویس دیجیتال مارکتینگ

شما به عنوان فرد یا مجموعه‌ای که علاقه‌مندید از سرویس‌های دیجیتال مارکتینگ برای اهداف بیزنس خود استفاده کنید حتما دیدگاه‌هایی در خصوص انواع سرویس‌ها، ابزارها و استراتژی‌های بازاریابی آنلاین دارید. اعتقاد به استفاده از شبکه‌های اجتماعی، سئو، گوگل ادز، تبلیغات همسان و… همگی می‌تواند صحیح باشد ولی شاید راه جامعی نباشد.

پیشنهاد ما این است که حتما قبل از هزینه کردن در کمپین‌های مختلف از مشاوره‌ی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ کانگورو استفاده کنید.

گوگل ادز

تبلیغات در گوگل از طریق پلتفرم رسمی گوگل ادز بهترین گزینه برای بیزنس‌هایی است که افراد در اینترنت محصول‌شان را سرچ می‌کنند. به طور مثال شما یک قالی‌شویی دارید که میخواهید از طریق وبسایت‌تان سفارش شستشوی فرش بگیرید. یکی از بهترین گزینه‌های شما تبلیغ در گوگل روی کلیدواژه‌های مرتبط مثل «شستشوی فرش»، «شست و شوی فرش»، «شستن فرش دستباف»، «قالیشویی معتبر»، «قالیشویی در تهران» و… است.

تبلیغ در گوگل سختی‌های خاص خودش را برای ما که در ایران هستیم دارد. از جمله شارژ حساب گوگل،‌ تحریم‌های گوگل علیه ایران، عدم قبول دامنه‌های .ir و… . تقریبا تمام این مشکلات از طریق همکاری با ما در آژانس فول سرویس دیجیتال مارکتینگ کانگورو حل می‌شود و ما می‌تونیم کمپین تبلیغات شما را در گوگل فعال کنیم. برای این کار می توانید فرم درخواست تماس را در اینجا پر کنید و درخواست‌تان را برای ما بفرستید.

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری

ما این روش را در راستای دو هدف انجام می‌دهیم. قبل از گفتن اهداف باید بگوییم که ریپورتاژ به یک متن خبری که در وبسایت‌های مختلف و مرتبط منتشر می‌شود می‌گوییم. رپورتاژ را زمانی منتشر می‌کنیم که میخواهیم روی برخی عبارات کلیدی در سایت‌های معتبر لینک سازی کنیم. هدف دوم رپورتاژ موضوع روابط عمومی است. یعنی اگر بخواهیم پیرامون موضوعی خبرسازی کنیم و آن را در رسانه‌ها منتشر کنیم در ابتدا موضوع انتخابی را پر و پال می دهیم و در موردش متن خبری می‌نویسیم و آن را با جزئیات توضیح می‌دهیم. سپس در قالب رپورتاژ در رسانه‌های پرمخاطب منتشر می‌کنیم.

هم نوشتن متن خبری رپورتاژ، و هم انتشار رپورتاژ در وبسایت‌ها و حتی بعضا روزنامه‌ها جزو خدمات آژانس فول سرویس دیجیتال مارکتینگ کانگورو است.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد رپورتاژ آگهی

شبکه‌های اجتماعی؛ اینستاگرام مارکتینگ، لینکدین، توییتر و تلگرام

این روزها، حجم عظیمی از بودجه‌های بازاریابی آنلاین در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ، تولید محتوا و تبلیغات در پیج‌های مرتبط هزینه می‌شود. این خود نشان‌دهنده آن است که نرخ ROI یا بازگشت سرمایه در این روش خوب است. ما نیز در تجربیاتی که برای مشتریان‌مان داشته ایم و پروژه‌های اینفلوئنسر مارکتینگ و تولید محتوا انجام داده‌ایم علاوه بر اینکه فروش بسیار مطلوبی برای بیزنس بوجود آمده، فالوئرها یا سرنخ‌های فروش نیز جذب شده‌اند که این نیز به نوعی مشتریان بالقوه برای بیزنس محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته مهم در افزایش فالوئر اینستاگرام

کانگورو در این رسته از خدمات، کل پروسه‌ی اینفلوئنسر مارکتینگ را اجرا می‌کند، مدیریت پیج اینستاگرام، تولید و انتشار محتوا، کپشن نویسی و هشتگ گذاری، و تبلیغات در پیج‌ها و کانال‌های مرتبط را انجام می‌دهد.

تبلیغات همسان

این روش از آنجایی که اولین تخصص ما در کانگورو بوده است هنوز هم بسیاری از مشتریان، ما را به تبلیغات همسان می‌شناسند. اگر شما وبسایتی دارید که می‌خواهید ترافیک بیشتری را روزانه به آن هدایت کنید و این ترافیک را از طریق روش‌های CRO به فروش نزدیک کنید روش تبلیغات همسان از طریق پرداخت CPC می‌تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد. کانگورو این پروسه را به طور کامل برای شما طراحی، اجرا و مدیریت می‌کند.

و سایر روش‌ها و خدمات را می توانید در سینگل پیج اصلی سایت کانگورو مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.