ترندهای دیجیتال مارکتینگ

معرفی ۷ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰

در دنیای مارکتینگ یا تخصصی تر و کوچک تر در دنیای دیجیتال مارکتینگ روندهای متعددی در حال طی شدن است. به طور کلی با گذر زمان هر علم یا پدیده‌ی پویایی سعی در تکامل خود دارد. از جمله در دنیای دیجیتال مارکتینگ تمامی مارکترهای فعال در این حوزه فعالیت هایی انجام میدهند که برآیند آنها رشد و افزایش دقت این عملیات را ایجاد می کند. به نحوی می شود گفت رشد دیجیتال مارکتینگ از طریق crowd sourcing اتفاق می افتد. حال با این شرایط باید گفت ترندهایی که در هر سال مطرح می شود انقدر مهم هستند که می دانیم باید این مفاهیم را دنبال کنیم تا به موفقیت در روند بازاریابی برای محصولات و خدمات خود باشیم.

رشد به واسطه حرکت جمعی

۱. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تونه رفتار مصرف‌کننده‌ها رو تحلیل کنه، الگوهای رفتاری مشخص بین‌شون پیدا کنه و محتوای شبکه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ‌ها در مورد محصولات یک شرکت رو درک کنه و تحلیل مارکتینگی ارائه بده.

۲. Programmatic Advertising

به معنای استفاده از تکنولوژی برای انتخاب یک تبلیغ در زمان و مکان مناسب به مخاطب مناسب با بهترین قیمت.

۳. چت بات‌ها

استفاده از هوش مصنوعی برای مکالمه با مشتریان که در سال ۲۰۲۰ توانسته به اندازه ۸۵ درصد قدرت خدمات مشتریان شرکت‌ها رو در آمریکا افزایش بده.

۴. مارکتینگ گفتگومحور

وقتی مصرف‌کننده‌ها سوالی دارند ۸۲ درصدشون انتظار دارن همون لحظه بهشون جواب داده بشه و این یعنی باید برای بازاریابی و جلب رضایت مشتریان مستقیما باهاشون مکالمه کرد و سریعا بهشون جواب داد.

۵. شخصی سازی

ارسال ایمیل‌های شخصی سازی شده، ارسال پروموشن‌های شخصی سازی شده و حتی پروداکت‌های شخصی سازی شده.

۶. ویدیو مارکتینگ

از امروز تا حداقل ۵ تا ۱۰ سال آینده ویدیو مارکتینگی یکی از اصلی ترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ است.

۷. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ رو میشه زیرمجموعه ای از بازاریابی دهان به دهان دونست با این تفاوت که شما سراغ افرادی میرین که بیشترین تاثیر رو در بقیه افراد دارن.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.