تخفیف برای فروش بیشتر

انواع روش های افزایش فروش (۱۲ روش تخفیف و پروموشن برای فروش بیشتر)

۱. سمپلینگ

مثل کاری که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیدید معمولا شرکت‌های بزرگ لبنیاتی انجام میدن و یه قالب کوچک از پنیر جدیدشون رو به شما میدن که همونجا مزه کنین و اگر دوست داشتین ازش بخرین. این هم نوعی تخفیف یا دادن رایگان یه محصول به شماست ولی کمترین میزانی از محصول که امکانش باشه.

۲. یکی بخر، یکی رایگان ببر!

فرض کنین یک محصول رو خودتون میخرین ۳تومن و قیمت گذاشتین ۱۰تومن، وقتی این نوع پروموشن رو برنامه‌ریزی می‌کنین یعنی ۶تومن هزینه محصول دادین و ۱۰ تومن فروش داشتین یعنی ۴تومن سود. پس این روش معادل ۵۰ درصد تخفیف نیست. به این روش به اختصار BOGO هم گفته می شود.

یکی بخر دو تا ببر!

۳. کش‌بک (برگشت پول)

برای اجرا لازمه مشتری پیش شما اکانت داشته باشه. شما میگین این کتاب ۱۰۰ هزار تومنه ولی اگه بخریش ۲۰ هزار تومنش برمیگرده به حسابت و می‌تونی دوباره از خودمون کتابهای دیگه ای بخری.

برگشت پول در تخفیف برای فروش بیشتر

۴. تخفیف های لایف‌استایلی

مثلا به مناسبت روزهای کرونایی ۲۰ درصد تخفیف ویژه برای کادر درمانی و پرستارها. یا مثلا ۱۰۰ تومن اعتبار برای معملین و…

۵. فلش سیلز (Flash sales)

ایجاد یک حس اضطرار برای خرید توسط مشتری. تخفیف روی کالاهای محدود و موجودی‌های کم، با محدودیت زمانی نهایتا یکی دو روزه.

۶. ارائه کد تخفیف

کد تخفیفی که شما از طریق ایمیل یا اس‌ام‌اس یا پکیج‌های چاپی‌تون برای مشتری‌ها می‌فرستید. البته آمار نشون میده حدود ۸۸ درصد از این کدهای تخفیف استفاده نمی‌شن چون احتمالا مشتری‌ها احساس نمی‌کنن این کدهای تخفیف چیز با ارزشی باشه.

۷. ارسال و حتی بازگشت رایگان

ارسال محصول رو می‌تونین رایگان کنین و حتی بگین اگر محصول رو دیدین و دوست نداشتین ما رایگان میایم و ازتون پس می‌گیریمش!

۸. برنامه‌های وفادارسازی مشتریان

به طور مثال وقتی از پالادیوم خرید می‌کنین به شما میگن اگر در طول کمتر از یک هفته بیش از ۲ میلیون تومن خرید کنین به شما کارت عضویت پالادیوم داده میشه و ازین به بعد می تونین از پارکینگ به صورت رایگان استفاده کنین و یه سری مزیت دیگه..

برنامه های وفادارسازی مشتریان

۹. پروموشن‌های مشارکتی

چه اینکه در یک هولدینگ، چند برند شبیه داشته باشید؛ چه اینکه با بعضی از شرکت‌های مشابه همکاری داشته باشید می‌توانید ترکیبی از محصولات یا خدمات شبیه به هم را در یک پکیج به صرفه عرضه کنید که برای مشتری جذاب باشد.

۱۰. مسابقه و جایزه در شبکه‌های اجتماعی

برگزاری مسابقه های اینستاگرامی و توییتری و… که میشه در موردش یه پست جداگانه نوشت و انواعش رو توضیح داد.

۱۱. اضافه کردن هدیه از برندهای دیگر

اگر از یک برند شناخته شده هدیه‌ای کنار محصول خودتان قرار دهید برای مشتری خیلی وسوسه برانگیز خواهد بود. این کار باعث می شود علاقه مند شود که از شما خرید کند.

۱۲. تخفیف های ریفرال (ارجاعی) 

وقتی به مشتری‌ای که از طرف یک مشتری قدیمی معرفی شده تخفیف می‌دهید و به مشتری قدیمی بابت معرفی مشتری جدید تخفیف می‌دهید می‌تواند برای هر دو طرف جذاب باشد.

تخفیف های ریفرال

اگر شما هم موردی سراغ دارید که به این لیست اضافه شود در قسمت کامنت ها برایمان بنویسید. ضمنا اگر در خصوص اجرای این استراتژی ها میخواهید از متخصصین آژانس تبلیغاتی کانگورو کمک بگیرید می توانید با ما در تماس باشید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.